RSS Feed

Kommentar till Israa Fakih

Jag har lagt in en kommentar till inlägget “Tjänst 3 Blogg”  i Israa Fakihs blogg.

Min kommentar:

Jag tycker att du har gjort en bra och snygg film! Jag gillar verkligen när man ställer upp fakta med punkter som du har gjort, det blir lättare att ta in det då.
Du tog ju upp några olika typer av bloggar och jag känner att jag saknade mikrobloggar där.
Mikrobloggar är ju visserligen textbaserade vilket du tog upp som en typ men till skillnad från ”vanliga” bloggar så får dom bara vara ett visst antal tecken, vanligast 140 tecken. Mikrobloggning skulle nog även kunna passa in under mobilblogging för många mikrobloggtjänster har ju stöd för bloggande via sms och mms så att man kan skicka texter och bilder direkt från sin mobil. (Börja Blogga, Vad är en mikroblogg?)

K-log och Fillterbloggen som du nämner i slutet blev jag lite nyfiken på. Det har jag faktiskt aldrig hört talas om förut så det hade jag gärna läst mer om.

//Emma Malmkjell

Referens:

Börja Blogga, Vad är en mikroblogg? [Elektronisk]
Tillgänglig:
< http://borjablogga.se/vad-ar-en-mikroblogg/ > [2011-05-20]

Leave a Reply

